اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افزایش دبی رودخانه‌های لرستان/ تهدید سیلاب برای اهالی حاشیه کشکان جدی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: کانون بحران ما در این بارندگی‌ها در حوزه رودخانه کشکان و به ویژه شهر پلدختر خواهد بود.

افزایش دبی رودخانه‌های لرستان/ تهدید سیلاب برای اهالی حاشیه کشکان جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رضا میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: موج اول بارش‌ها از عصر دوشنبه آغاز شده و تا کنون به طور متوسط در سطح استان ۳۹ میلی‌متر بارش داشتیم.

وی افزود: به دنبال همین بارش‌ها، ما پیش بینی کردیم همه رودخانه‌های سطح استان سیلابی شوند، اما در حال حاضر تقریبا همه رودخانه‌ها به غیر از رودخانه خرم‌رود حالت عادی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: در حال حاضر دبی سیلابی به ۱۸۰ متر مکعب در ثانیه رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم تا غروب روز سه‌شنبه این دبی افزایش پیدا کند و به خیابان‌های اطراف ساحل سریز کند.

وی در رابطه با کانون بحران در این بارندگی‌ها، عنوان کرد: کانون بحران ما در این بارندگی‌ها در حوزه رودخانه کشکان و به ویژه شهر پلدختر خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در موج اول یک سیلاب و در موج دوم که چهارشنبه رخ می‌دهد، سیلاب دیگری داشته باشیم. خاطر نشان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا غروب روز سه شنبه دبی رودخانه کشکان در شهر پلدختر به حدود 2400 متر مکعب در ثانیه برسد، اما پیک سیلاب ما مربوط به روز چهارشنبه خواهد بود، که پیش بینی‌ها می‌گوید حدود ۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در رودخانه کشکان و شهر پلدختر سیلاب رخ می‌دهد.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه هنوز دیواره‌های ساحلی تکمیل نیست در قسمت‌هایی که دیواره ساحلی تکمیل نشده قطعا سیلاب وارد خیابانهای ساحلی و بخش غربی و شرقی شهر می‌شود.

وی بیان کرد: از همه همشهریان عزیز به ویژه ساکنان شهر پلدختر، معمولان و روستاهای مسیر رودخانه کشکان تقاضا داریم تا فرصت با‌قی است منازل خود را تخلیه کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه قبل از سیلاب ۱۲ فروردین ماه به علت اینکه هنوز دیواره های ساحلی تخریب نشده، تاب‌آوری رودخانه ها بیشتر بود، عنوان کرد: تاب‌آوری رودخانه کشکان حدود 2800متر مکعب در ثانیه بود اما با تخریب دیواره‌های ساحلی اکنون تاب آوری رودخانه کشکان در پلدختر حداقل به 2000 متر مکعب رسیده است، بنابراین این سیلاب تهدید جدی برای این شهرستان محسوب می‌شود.

وی افزود: در رابطه با رودخانه تیری دورود نیز بخشی از سیلاب را می‌توانیم در مخزن سد مروک کنترل و ذخیره کنیم.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول